Δευτέρα 11 Ιουνίου 2007

Αχρονία




Μια ωρα δεν είναι μόνο μία ωρα, είναι ενα δοχείο γεμάτο αρώματα, ήχους, σχέδια και κλίματα, λέει ο Προύστ.

Πάντα είχα πρόβλημα με τον χρόνο.
Το πόσο γρήγορα περνάει ή άλλες φορές που μένει στάσιμος.
Σε ένα φίλο μου έλεγα τις προάλλες οτι ζω στην αχρονία. Προσπαθούσε να καταλάβει τι εννοώ, αλλά δεν μπορούσα να του το εξηγήσω επειδή την αχρονία μου, μονάχα τη νοιώθω.

Ποτέ δεν είχα ρολόι.
Παλιά ο φίλος μου, μου είχε κάνει δώρο ένα ρολόι. Ήταν πολύ όμορφο, αλλά δεν το φόρεσα ποτέ. Με φοβίζουν τα ρολόγια. Με κάνουν να πιέζομαι, μου βάζουν όρια. Ποτέ δεν έχω αργήσει όμως σε ραντεβού ή στη δουλειά.. Περίεργο, ε ;

Σε λίγες μέρες, θα βάλω άλλο ένα χρόνο στην πλάτη.

Εννοείται οτι δεν πιστεύω ούτε στις ηλικίες. Ούτε αγχώνομαι επειδή μεγαλώνω. Μεγαλώνει το σώμα μου, χτες παρατήρησα κάποιες ρυτίδες κάτω απο τα μάτια. Τις κοιτούσα, τις άγγιξα με τα δάχτυλά μου.. Ωραίες είναι !

Η αχρονία με κάνει και ξεχνάω ευκολότερα πράγματα που είναι ικανά να με πληγώσουν. Δεν τα αφήνω να μείνουν στην ψυχή μου. Κάποιοι με λένε ψυχρή και αναίσθητη. Δε νομίζω να είμαι, απλώς θεωρώ κρίμα να στεναχωριέμαι για πράγματα που θα μου προκαλέσουν άσχημα συναισθήματα..

Η αχρονία είναι ταξίδι στον εαυτό μου, έτσι νοιώθω..

14 σχόλια:

Λακης Φουρουκλας είπε...

Θα μπορούσα να έχω γράψει αυτό το κείμενο. Με εκφράζει απόλυτα, και ναι, ούτε εγώ έχω ρολόι:)

unlearn... είπε...

Χαμογελάω...απλά αυτό.

Ένιωσα την κάθε λέξη που είπες και ειδικά την τελευταία παράγραφο.Ακριβώς αυτό.

*

Άλλοτε αργά κι άλλοτε γρήγορα...δεν έχει σημασία, γιατί είναι όμορφα!




:)

Estrella_ είπε...

@ Aδαή
ευτυχώς που δεν μπορούμε να φωτογραφίσουμε το χρόνο, λες ; :D

@ Unlearn (lalalala)
Eτσι.. Δεν έχει σημασία επειδή είναι όμορφα.
:)

2Σx2 είπε...

Κι όμως, τα πάντα είναι θέμα συγχρονισμού. Αλλά ο συγχρονισμός μπορεί να είναι και άχρονος, δεν αναιρείται η σχετικότητα. Το σωστό στη σωστή στιγμή.

μαριάννα είπε...

Σε θαυμάζω. Εγώ τον χρόνο τον έχω ως Εφιάλτη μπροστά μου και πίσω. Τον φοβάμαι και τον σιχαίνομαι. Περνά τόσο γρήγορα που με κάνει και τρέχω κι αν κάτι μισώ υπερβολικά, είναι το τρέξιμο. Δε μου φτάνει ποτέ. Και πάντα κυνηγιόμαστε. Εις βάρος του ύπνου μου, τον κερδίζω που και που, αλλά πάντα πίσω είναι και με τρέχει.
Χωρίς ρολόι;;;;; Απίστευτοι είσαστε!!!! :))))))

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Τι να τώρα εγώ για τον χρόνο;

Φίλος και εχθρός.

Κάποτε λανθασμένα τρέχει, κάποτε πάλι λιμνάζει ενώ θα έπρεπε να τρέχει..

Θάλασσα για εμένα ο χρόνος που μέσα της ταξιδεύω.

Estrella_ είπε...

@ 2Σχ2

Το σωστό στη σωστή στιγμή..
Τα αποτελέσματα του σωστού και της σωστής στιγμής, είναι φορές που μας εμφανίζονται μακροπρόθεσμα. Δηλαδή περνάει χρόνος για να τα δούμε ή να έχουν επίδραση στη ζωη μας.
Ο συγχρονισμός του σωστού μέσα στην αχρονία (μου) είναι οτι δεν έχει να κάνει με τη στιγμή αλλά με τη ζωη μου. (ίσως επειδή βλέπω τη ζωη μου σαν στιγμή)

Φιλοσοφία πρωί πρωί ε ; :)))

Estrella_ είπε...

@ καλή μου γητεύτρια
ειδικά εσύ, πίστεψέ με, μπορείς να δαμάσεις τον χρόνο. Μην τον φοβάσαι. Ο φόβος τον θρέφει..

:)))

@ ήχε πλάγιε
να ταξιδεύεις πάντα μέσα στη θάλασσα του χρόνου και εύχομαι σπάνια να έχει κύματα.
(δεν λεω ποτέ, επειδή έίναι κουραστικό το ποτέ -ασε που δεν το πιστεύω...)

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Σ’ ευχαριστώ πολύ.
Μ’ έχουν κουράσει όμως τα ταξίδια.
Επιθυμώ ο χρόνος να λιμνάσει σε κάτι όμορφο
και να ‘ναι δικό μου.

Unknown είπε...

Ο χρόνος αγαπά μήπως κι αυτός την Αχρονία ή εχει ρολόι;;;
έχει;;;
πω τη βάψαμε

Estrella_ είπε...

@ Hχε πλάγιε
τότε εύχομαι να βρείς την δική σου αχρονία.
:)

@ Ναριτα
ο χρόνος έχει ρολόι και πίνει τεκίλες. Σου θυμίζει κάτι αυτό μήπως ;;;; :P

2Σx2 είπε...

"Το σωστό στη σωστή στιγμή..
Τα αποτελέσματα του σωστού και της σωστής στιγμής, είναι φορές που μας εμφανίζονται μακροπρόθεσμα. Δηλαδή περνάει χρόνος για να τα δούμε ή να έχουν επίδραση στη ζωη μας.
Ο συγχρονισμός του σωστού μέσα στην αχρονία (μου) είναι οτι δεν έχει να κάνει με τη στιγμή αλλά με τη ζωη μου. (ίσως επειδή βλέπω τη ζωη μου σαν στιγμή)"

Σύμφωνοι, πολλά πράγματα, ακόμα και τα φαινομενικά λάθος έχουν μακροπρόθεσμα θετική επίδραση.
Το σωστό είναι πάντα υπό αίρεση μιας και το σωστό του καθενός είναι προσωπικό θέμα. Ως απομακρυσμένος παρατηρητής, κάτι σαν αστρικός προβολέας του εαυτού σου πράγματι η ζωή είναι ένα βλεφάρισμα, ένα στιγμιαίο πέρασμα αν εξάγεις την χρονική έννοια. Αποδεδειγμένα όμως, ο χρόνος δεν είναι σταθερό μέγεθος. Περισσότερο λειτουργεί σα σημείο αναφοράς για να μπορούμε να κανονίζουμε την πορεία μας. Τελικά, δε ξέρω τι είναι πιο επιθυμητό - ίσως το ορθότερο να ήταν ο χρόνος να είχε νόημα όπως τον αντιλαμβάνεται ο καθένας μόνο που θα προέκυπτε ένα μπάχαλο. Ουφ, μπερδεύτηκα!

Estrella_ είπε...

Kαλημέρες !
Εσένα σε πιάνει η φιλοσοφία το βράδυ, εμένα το πρωί. :D

Όντως το σωστό του καθενός είναι υποκειμενικό.
(άλλο θέμα προς μελλοντική συζήτηση : Πότε είμαστε ικανοί και έτοιμοι για να κρίνουμε τί είναι σωστό και τί λάθος ; )

Συμφωνώ για αυτό που λες οτι ο χρόνος λειτουργεί σαν σημείο αναφοράς για να μπορούμε να κανονίζουμε την πορεία μας.
Αρα βγάζω το μεγαλειώσες και σοφό συμπέρασμα ότι :

O χρόνος εφευρέθηκε απο τους Ελβετούς για να πουλάνε ρολόγια

:D :D

2Σx2 είπε...

Έξοχο συμπέρασμα!

Εναλλακτικά,

Ο χρόνος εφευρέθηκε για να νομιμοποιειται η πίεση.